Zajęcia wzmacniające efektywność rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies, prowadzony przez wykwalifikowanego terapeutę. Pies używany jako „pomoc naukowa”, motywuje do nauki i poprzez stworzenie przyjaźniejszych warunków zwiększa możliwości przyswojenia wiedzy. Dziecko chętniej zapamiętuje treści, których bohaterem jest jego nowy przyjaciel – pies. Dogoterapia pomaga również dzieciom o obniżonej percepcji lub niechęci (z różnych powodów) do przyswajania wiedzy i przebywania w przedszkolu.
Specjalnie dla naszych wychowanków stworzyliśmy zajęcia umożliwiające bezpośredni kontakt z psem-terapeutą, który pomoże im:
- rozwijać funkcje poznawcze,
- rozwijać mowę i wzbogacać słownika,
- przełamywać lęk,
- stymulować zmysły, ćwiczyć koncentrację, koordynować ruchy oraz orientacje przestrzenną,
- podnosić aktywność, uczyć samodzielności i odpowiedzialności,
- łagodzić stres,
- budować poczucie własnej wartości, pewność siebie i bezpieczeństwo,
- uczyć właściwych postaw w stosunku do zwierząt i zasad bezpieczeństwa postępowania z nimi.
- Podczas zajęć dzieci w wieku od 2 roku życia do 6 lat wykonują wiele różnorodnych ćwiczeń i zabaw, które służą zrealizowaniu podstawowych celi opisanych powyżej form dogoterapii. Pies daje możliwość okazania uczuć dziecku przy jednoczesnym wykonaniu zadanych ćwiczeń jeśli się to uda jest to ich wspólna wygrana!